Witamina C / Vitamina C

Witamina C , znana również jako kwas askorbinowy, jest rozpuszczalną w wodzie witaminą, która ma wiele cennych właściwości niezbędnych dla zdrowia. Nie może gromadzić się w organizmie, dlatego musi być codziennie zawarty w diecie.

Witamina C chroni komórki organizmu przed uszkodzeniem, zapewniając ich zdrowie. Jest również zaangażowany w syntezę kolagenu i pomaga utrzymać aparat więzadłowy, który jest bardzo ważny dla zdrowia tkanek i narządów, takich jak skóra, kości i naczynia krwionośne.

Niedobór witaminy C.

Istnieje wiele oznak braku witaminy C, które mogą wystąpić, jeśli nie przyjmujesz zalecanej dawki witaminy dziennie.

Długotrwały niedobór witaminy C prowadzi do tego, że synteza kolagenu zatrzymuje się, co z kolei może prowadzić do różnych uszkodzeń tkanek ciała.

Pierwszymi objawami niedoboru witaminy C mogą być:

- Zmęczenie i osłabienie

- Ból mięśni i stawów

- Łatwe siniaczenie

- Czerwono-niebieskie kropki / siniaki na skórze

Jeśli nie zdiagnozujesz na czas i nie traktujesz go, brak witaminy C może prowadzić do duszności, problemów neurotycznych, gorączki i drgawek. W niektórych sytuacjach krwawienie wewnętrzne jest możliwe w sercu i mózgu, ale jest to niezwykle rzadkie!

Przydatne właściwości witaminy C.

Witamina C ma wiele innych przydatnych właściwości, pomaga nawet zachować zdrowie całego ciała.

- Leczy objawy przeziębienia

Chociaż nie ma wyraźnych dowodów na to, że witamina C może zapobiegać przeziębieniom, badania wykazały, że może ona zmniejszyć nasilenie objawów przeziębienia, jeśli choroba już się rozpoczęła. Witamina C jest naturalnym lekiem przeciwhistaminowym, co oznacza, że ​​pomaga leczyć alergie, więc następnym razem, gdy masz alergiczny nieżyt nosa, możesz poprawić swój stan za pomocą witaminy C.

- Poprawia kondycję skóry

 

Od wielu lat witamina C jest stosowana w leczeniu różnych problemów skórnych. Zwykle jest zawarty w wielu kremach nawilżających i maseczkach, aby nadać naszej skórze blask. Jest również stosowany w produktach kosmetycznych przeciw zmarszczkom, ponieważ może znacznie zmniejszyć widoczność zmarszczek. dla których witamina c

- Wspomaga gojenie się ran

Ponieważ witamina C odgrywa istotną rolę w syntezie kolagenu, może być niezwykle użyteczna w przyspieszaniu gojenia się różnego rodzaju ran: od drobnych skaleczeń po złamania kości.

-Pomaga obniżyć poziom cholesterolu

Witamina C wspomaga konwersję cholesterolu w sole żółciowe, które można łatwo usunąć z organizmu. Jest to prosty sposób na obniżenie poziomu cholesterolu w sposób naturalny.

-Obniża ryzyko chorób sercowo-naczyniowych.

Witamina C jest wspaniałym przeciwutleniaczem, co oznacza, że ​​może neutralizować wolne rodniki, które uszkadzają ściany tętnic. Zmniejsza to ryzyko wystąpienia miażdżycy i może pomóc w zapobieganiu chorobom sercowo-naczyniowym, takim jak atak serca lub udar. Ponadto zdolność witaminy C do obniżania poziomu cholesterolu we krwi odgrywa rolę w ograniczaniu ryzyka chorób układu krążenia.

Ta lista nie jest wyczerpująca, witamina C ma wiele innych właściwości korzystnych dla organizmu, które nie zostały wymienione.

Zawartość witaminy C w żywności

Witamina C występuje w wielu produktach naturalnych, mianowicie w warzywach i owocach, dzięki którym można zwiększyć spożycie witaminy. zawartość witaminy c w żywności

Średnia zalecana dzienna dawka (ND) dla osoby dorosłej wynosi 60 mg. Oto niektóre produkty bogate w witaminę C:

-Guawa - 228,3 mg (381% DN) na 100 gr

-Papryka - 183,5 mg (306% DD) na 100 gr

-Cail - 120mg (200% DD) na 100gr

- Kiwi - 92,7mg (155% DD) na 100g

- Brokuły - 89,2 mg (149% DD) na 100 gr

- Truskawka - 58,8 mg (98% ND) na 100 gr

- Zielony groszek - 60 mg (100% ND) na 100 gr

- Pomarańcze - 53,2 mg (89% DD) na 100 gr

 

Dodatki z witaminą C

Witaminę C można również stosować jako suplementy. Dla wielu jest to najbardziej akceptowalny sposób, ponieważ trudno jest zapewnić codziennie dużą liczbę produktów wymienionych na powyższej liście, a także może to być kosztowne. Istnieje wiele różnych rodzajów suplementów z witaminą C, które są odpowiednie dla różnych osób.

Witamina C

Tabletki witaminy C, takie jak witamina C z Myprotein z bioflawonoidami i owoców dzikiej róży, są doskonałym sposobem, aby wziąć raz dziennie i dostarczyć organizmowi odpowiednią ilość witaminy. Tabletki te zostały zaprojektowane w celu zwiększenia odporności i utrzymania tkanki łącznej. Każda tabletka zawiera 1 g witaminy C (1250% DD), więc są one doskonałe dla tych, którzy chcą znacznie zwiększyć spożycie witaminy C.

W asortymencie są także multiwitaminy, takie jak Myprotein Daily Vitamins   (codzienne witaminy z Myprotein), które pomogą Ci nie tylko zwiększyć ilość przyjmowanej witaminy C, ale także witamin A, B, D i E. Są idealne dla tych, którzy chcą zwiększyć całkowitą ilość witamin w środku i nie chcą wydawać dużych pieniędzy jak zdobyć wszystkie witaminy w jednym, wygodnym do przyjmowania, pigułce.

Niektórzy ludzie wolą nie przyjmować tabletek, ponieważ uważają, że trudno je połknąć. W tym przypadku istnieją wersje w proszkach, na przykład proszek Myprotein Multi Vitamin , witamina C w proszku i rozpuszczalne tabletki witaminy C, które rozpuszczają się w wodzie, tworząc przyjemny napój pokrywający wszystkie potrzeby witaminowe.

Witamina C jest bardzo ważną witaminą, która każdego dnia powinna być częścią naszej diety, ponieważ nasze ciało nie może produkować jej samodzielnie.

Witamina C ma wiele przydatnych właściwości, a także zapobiega objawom, które są charakterystyczne dla niedoboru tej witaminy.

Vitamina C

https://pixabay.com/get/eb31b1062bf2043ed1584d05fb1d4e92e573e6d619ac104496f2c67ba2e5b0b9_1280