Cellulit - parktyczne porady.

 

 

 

Czy jesteś jedną z tych kobiet, które muszą ukryć obszar z kiepskim, brzydko wyglądającym cellulitem? 

 

Około 90 procent wszystkich kobiet ma pewną ilość cellulitu na swoich udach lub pośladkach. Kilka czynników przyczynia się do stopnia twojej ciężkości, w tym dziedziczności, braku odpowiedniego rodzaju ćwiczeń i diety o dużej zawartości tłuszczu. Jednak żaden pojedynczy czynnik nie może być obwiniany w 100 procentach. Niestety, to po prostu fakt kobiecego życia. Wydaje się, że natura zachęca nasze ciała do gromadzenia tłuszczu w tych obszarach, aby chronić nienarodzone dziecko.

Brzydki wygląd pojawia się, gdy włóknista tkanka tuż pod skórą tworzy kieszenie. Te kieszenie wypełniają się złogami tłuszczu, które wybrzuszają się i wywołują wyboisty wygląd, który nazywamy cellulitem. Im więcej nadmiaru tłuszczu ma kobieta, tym poważniejszy jest problem. Smutne, ale prawdziwe, nawet kobiety o idealnej wadze ciała mogą mieć cellulit.

Cellulit jest rzekomo specjalnym rodzajem "fat gone wrong", połączeniem tłuszczu, wody i "toksycznych odpadów", których organizm nie zdołał wyeliminować.

 

 

 

 

 

 

 

 

Co możesz zrobić w walce z cellulitem?

 

Więc jaka jest najlepsza obrona? Istnieje kilka różnych tzw. Poprawek, w tym kremów, a nawet chirurgii. Jednak najbardziej praktyczny, najbezpieczniejszy i długotrwały sposób na ograniczenie cellulitu polega na połączeniu diety niskotłuszczowej z odpowiednim programem ćwiczeń, który tonizuje mięsień podskórny. Dlatego nie wystarczy program ćwiczeń aerobowych wyłącznie do spalania tłuszczu.

Trening siłowy jest ważnym elementem w zmniejszaniu nieestetycznego wyglądu cellulitu, ponieważ zwiększa napięcie mięśni i zmniejsza całkowitą tkankę tłuszczową. Ale sposób w jaki trenujesz siłę jest jeszcze ważniejszy. Program, którego celem jest utrata tłuszczu w dolnej części ciała, szczególnie biodrach, udach, brzuchu i pośladkach, jest idealny dla większości kobiet.

Freestyle Fitness, Program dla kobiet to świetny sposób na trening z myślą o tych celach. Sam charakter programu dla kobiet, nastawionego na trening dolnego ciała, powoduje zmęczenie grup mięśniowych, przyczyniając się do zmniejszenia rzeczywistej wielkości obszaru, przy jednoczesnym zmniejszeniu odsetka tkanki tłuszczowej. Procedury, które polecam kobietom mającymi te cele na uwadze, obejmują koncepcję 15-25 powtórzeń, która również utrzymuje tętno w górze. Zachęcam również do tego, aby podczas treningu kształtu, a nie rozmiaru ćwiczenia wykonywano bez odpoczynku między setami, tylko po to, aby pić wodę. Ten rodzaj treningu stworzy więcej mięśni spalających tłuszcz, a jednocześnie zapewni ci dłuższe, szczuplejsze i kształtne, nieporęczne ciało, a także może być uważany za dwa w jednym systemie. Trening oporu i cardio w jednym.

Po pierwsze, omówmy niektóre problemy fizyczne, które nękają wiele kobiet, dotyczące kształtu ciała i składu ciała. Większość kobiet ma te same problemy. Chcą być bardziej jędrni i szczupli, chcą delikatnych kobiecych cięć i chcą pokonać bitwę z biodrami, udami i plecami ramion. W wielu przypadkach kobiety chcą nie tylko wzmocnić te obszary problemowe, ale chcą zmniejszyć rozmiar tych obszarów. Chociaż nic nie może zastąpić korzyści treningu aerobowego dla serca, trening aerobowy nie powoduje napięcia mięśniowego, a napięcie mięśniowe jest jedyną odpowiedzią na bitwę. Kobiety muszą włączyć lekki trening do swoich rytmów fitness, aby mieć najlepsze ciało, jakie mogą mieć poszczególne osoby.

Przyjrzyjmy się podstawowym zasadom, jak kobiety powinny trenować odporność. Po pierwsze, zgodnie z ogólną zasadą kobiety powinny wykonywać ćwiczenia o wadze, która pozwala im wykonać 15 do 25 powtórzeń; z kilkoma powtórzeniami czującymi się nieco trudnym. Po drugie, obszary problematyczne powinny być szkolone od czterech do sześciu razy w tygodniu, zgodnie z zasadą powtarzalności od 15 do 25. Wreszcie, ćwiczenia powinny być wykonywane w dość szybkim cyklu. Oznacza to na przykład, że w danym treningu, jeśli w danej sesji treningowej wykonywanych jest pięć różnych ćwiczeń z niższym ciałem, ćwiczenia 1-5 powinny być wykonywane raz (15-25 razy), następnie ćwiczenia 1-5 powinny być wykonane ponownie a kiedy wytrzymałość pozwala, nawet trzeci lub czwarty raz.

Oprócz widocznych fizycznych zmian, które będą wynikiem ciągłego treningu oporowego, istnieją liczne korzyści zdrowotne, które tylko trening oporowy może zapewnić kobietom, takie jak:

  •     Spowalnia starzenie się szkieletu i zwiększenie masy kostnej.
  •     Popraw siłę i funkcję ścięgien i więzadeł.
  •     Zwiększyć metabolizm poprzez budowanie masy mięśniowej. Za każdy wyprodukowany kilogram mięśni beztłuszczowych zostanie zużyte dodatkowe 50 kalorii dziennie.
  •     Zastępuje 1/2 funta mięśni, które tracimy każdego roku, kiedy się starzejemy, począwszy od około 30 roku życia.

Istnieje wiele innych korzyści z treningu oporu, ale te są kilka ważnych. Jeśli zrobisz to prawidłowo, twój trening może nie tylko zapewnić ci odpowiednią sylwetkę, ale także może dostarczyć wyników, które mogą odwrócić niektóre nieuniknione skutki starzenia się. Jeśli zrobisz to prawidłowo, trening oporowy nie zwiększy cię. W rzeczywistości zmniejszy i wzmocni obszary, z którymi walczysz, które nie znikną, nie ma tylu klas aerobiku, jakie weźmiesz.

 

Endermologia

 

W 1998 r. FDA zatwierdziło ręczne narzędzie do masażu o dużej mocy, które składa się z głowicy zabiegowej i dwóch napędzanych rolek za pomocą przyssawki, która ściska dotkniętą tkankę między dwiema rolkami. Producent może promować "czasową poprawę wyglądu cellulitu". Procedura - zwana Endermologie - zwykle wymaga 10 do 20 zabiegów, aby uzyskać najlepsze wyniki, a jeden lub dwa zabiegi konserwacyjne miesięcznie są wymagane do ich utrzymania. Sam byłem kiedyś technikiem Endermologie i odkryłem bardziej relaksujące doświadczenie niż każdą znaczącą zmianę cellulitu. Odmianą endermologi jest lipodermologia, a urzadzenie do tego zabiegu nazywa się dermomasażerem.

 

Cellasene

 

Ziołowy produkt Cellasene jest intensywnie promowany jako środek przeciw cellulitowi. Produkt został opracowany przez włoskiego chemika o imieniu Gianfranco Merizzi. Jego składnikami są olej z wiesiołka, suszony ekstrakt z pęcherzyka żółciowego, żelatyna, olej rybi, glicerol, olej sojowy, nasiona winogron, bioflawonoidy, lecytyna sojowa, kwasy tłuszczowe, ekstrakt z suszonej słodkiej koniczyny, suszony ekstrakt z miłorzębu japońskiego i tlenek żelaza. Produkt, który należy przyjmować dwa razy dziennie (lub trzy razy dziennie w przypadku "intensywnego" programu) przez dwa miesiące, a następnie raz dziennie, w celu konserwacji, od 1,50 do 2,00 USD za kapsułkę.


Oto co mówi jeden z marketerów internetowych [moje komentarze w nawiasach]:

 

    Wysuszony ekstrakt z miłorzębu japońskiego wspomaga krążenie krwi i stymuluje metabolizm tłuszczów. [Chociaż miłorząb może zwiększyć krążenie, nie stymuluje metabolizmu tłuszczów. Nawet gdyby tak było, nie ma powodu, dla którego miałoby to efekt lokalny.]

  •     Wysuszony wyciąg z koniczyny słodkiej może zwiększyć krążenie krwi i pomóc w usuwaniu gromadzenia się płynów. [Ten składnik może mieć łagodne działanie moczopędne, ale nie "nagromadzenie płynu" nie jest czynnikiem wpływającym na wygląd lub skład tkanki tłuszczowej.]
  •     Bioflawonoidy z nasion winogron są silnymi przeciwutleniaczami, które chronią komórki i naczynia krwionośne przed uszkodzeniem. [Czy suplementy antyoksydacyjne pomagają chronić tkanki nie są naukowo ustalone. Bez względu na to, żaden taki mechanizm nie ma nic wspólnego z ilością lub wyglądem tkanek tłuszczowych.]
  •     Wysuszony ekstrakt z pęcherzyków śluzowych stymuluje przemianę materii i pomaga w zmniejszeniu zlokalizowanych tłuszczów. [Zioło to zawiera znaczne ilości jodu i może niekorzystnie wpływać na tarczycę. Zalecane dzienne spożycie w USA (USRDA) dla jodu wynosi 150 mikrogramów. Przeciętna Amerykanka spożywa 170 mikrogramów dziennie z pokarmu (nie uwzględniając soli jodowanej). Każda kapsułka Cellasene zawiera 240 mikrogramów jodu. Gdyby podjęto wystarczającą ilość, by zwiększyć czynność tarczycy, wynik byłby niezdrowy.]
  •     Olej z wiesiołka i olej z ryb są bogate w wielonienasycone kwasy tłuszczowe, źródło energii, które zwiększa poziom metabolizmu i pomaga w zmniejszeniu nasyconych kwasów tłuszczowych. ["Energia" jest po prostu wartością kaloryczną. Żadna z tych substancji nie zwiększa metabolizmu ani nie zmniejsza ilości innych tłuszczów, które się zjada.]
  •     Lecytyna sojowa pomaga rozkładać tłuszcze. [Ciało wytwarza całą potrzebną lecytynę. Suplementy lecytynowe nie powodują utraty tkanki tłuszczowej.]

 

Owijanie ciała - body wrapping

 

Istnieje wiele salonów i spa, w których klienci mogą przycinać cale z talii, bioder, ud i innych części ciała. W tych zakładach stosuje się owijki lub odzież, z dodatkiem lub bez specjalnego płynu lub kremu nałożonego na skórę. Ubrania mogą być nakładane na części ciała lub na całe ciało. Klienci są zwykle pewni, że tłuszcz "stopi się" i mogą stracić "do 2 cali z tych problematycznych obszarów w ciągu zaledwie godziny.

 

Post scriptum

 

Ilość tłuszczu w ciele zależy od indywidualnych nawyków żywieniowych i ćwiczeń fizycznych, ale rozkład tłuszczu w ciele zależy od dziedziczności. W większości przypadków redukcję danej części można osiągnąć tylko w ramach ogólnego programu redukcji masy. Wtedy też zmniejsza się widoczność cellulitu.

Pamiętaj, że nigdy nie jesteś za stary, aby zacząć. Bez względu na to, czy masz 20 czy 80 lat, jeśli zrobisz to właściwie i bezpiecznie, trening oporowy może zmienić twoje życie, dzięki czemu staniesz się silniejszy i bardziej wytrzymały w bardzo kobiecy sposób.

 

 

cellulit Kielce

Cellulit